„Czarna książka kolorów” opowiada o przyjaźni dwóch chłopców, z których jeden, Tomek, jest niewidomy. Jego widzący przyjaciel opowiada nam, jak Tomek potrafi poczuć, dotknąć, usłyszeć czy spróbować kolorów.
Więcej o książce
W oparciu o „Czarną książkę kolorów” powstał scenariusz zajęć, które mogą być okazją do rozmowy o widzeniu i niewidzeniu, odmienności, dysfunkcjach zmysłu wzroku, odmienności i tolerancji. Dzieci w trakcie zabawy spotkają się ze światem, w którym brakuje jednego ze zmysłów, poznają pismo Braille’a, przygotują swoje „czarne książki”.
Scenariusz jest dostępny na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne 3.0 Polska. Pełny tekst licencji na stronie
Czy można „usłyszeć kolor”?
Zobacz film (z polskimi napisami), w którym Neil Harbisson opowiada o swoim rzadkim schorzeniu: ślepocie barwnej. Od pewnego czasu elektryczne oko na jego głowie przetwarza kolory w dźwięki. W rezultacie zamiast widzieć gamę szarości słyszy symfonię kolorów. Co więcej, słyszy też obrazy i ludzkie twarze.
Żródło: http://www.ted.com/talks/neil_harbisson_i_listen_to_color.html