Ćwiczenie oparte na “Picture Thoughts” Dorothy Hamilton.
Basia Bańda, “Codzienne wiadomości: Na Podhalu halny wieje od nocy i nie ustaje, 11.11.2012″, fragment, kolaż na papierze, obiekt na licencji CC BY-SA 3.0 [http://www.flickr.com/photos/sztuka24h/10016682805/].
Wycinamy fragment dzieła, który posłuży dziecku za punkt wyjścia do pracy nad własnym obrazem, np. Basia Bańda, “Codzienne wiadomości: Na Podhalu halny wieje od nocy i nie ustaje, 11.11.2012″. Fragment przywołuje skojarzenia z lasem lub łąką. Proponujemy domalowanie reszty obrazu – bez pokazywania obrazu wyjściowego. Po namalowaniu przez dziecko obrazu pokazujemy dzieło, z którego wycięty był fragment.
Basia Bańda, “Codzienne wiadomości: Na Podhalu halny wieje od nocy i nie ustaje, 11.11.2012″, kolaż na papierze, obiekt na licencji CC BY-SA 3.0
Następnie zestawiamy ze sobą oba obrazy. W czym są podobne? Czym się różnią? Czy spodziewaliśmy się takiego widoku? O czym opowiada obraz i jego elementy? Dlaczego elementy są poodwracane?
Wytnij cztery elementy z niepotrzebnej gazety i spróbuj stworzyć z nich cztery kompozycje o różnych tematach – np. Niepokój, Zmienność, Spokój i Radość albo O zmroku, W kosmosie, A gdyby tak…, Milczenie kameleonów. Każdorazowo fotografuj kompozycję, a następnie zestaw je ze sobą i porównaj – łączy je użycie tych samych elementów – a czym się różnią?
Zobacz pełen tekst “Gra ze sztuką”:
Materiał jest dostępny na licencji Creative Commons: Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 3.0 Polska.
Treść licencji jest dostępna na stronie: http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/legalcode