Wyszukiwarka

Menu O serwisie

GRA ZE SZTUKĄ. Pięciosekundowy ogląd

dr Monika Nęcka

Ćwiczenie oparte na “Picture Thoughts” Dorothy Hamilton.

Eksponujemy dzieło sztuki lub jego reprodukcję (np. Małgorzata Markiewicz, “Kwiaty”, 2005) przez pięć sekund, po czym je zasłaniamy.


Małgorzata Markiewicz, “Kwiaty”, lightbox, 5 elementów, 2005, wszelkie prawa zastrzeżone
[http://issuu.com/bunkier_sztuki/docs/kolekcja_2012_final_/1?e=0].

Prosimy dziecko, żeby wymieniło słowa kojarzące mu się z obrazem – co na nim się znajdowało, jakie barwy, jakie emocje, jaki nastrój.
Proponujemy napisanie historii, do której mogło powstać to dzieło. Następnie kierujemy oglądem, nawiązując do jego tytułu lub dając więcej czasu na patrzenie na obraz i odnalezienie szczegółów.
Następnie dyskutujemy nad obrazem i intencjami artysty. Zastanawiamy się, dlaczego artystka ułożyła w trawie kwiaty z kolorowych spódnic.
Z czym kojarzy się taki obraz – np. z wzorami ludowymi. Możemy zaproponować rozmowę lub pracę plastyczną na temat: “Czy łąka jest kobietą?”

Zobacz pełen tekst “Gra ze sztuką”:

Materiał jest dostępny na licencji Creative Commons: Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 3.0 Polska.
Treść licencji jest dostępna na stronie: http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/legalcode

Oświadczenie o dostępności

projekt: agata biskup / made by Wordpressotwiera się w nowej karcie and mem!otwiera się w nowej karcie